Za zlatými mřížemi 9/10*

Asi jsem vážně cíťa protože během dvou dnů mně stihly rozbrečet dvě knihy...

 Tou první je autobiografická kniha Za zlatými mřížemi kterou jsem dočetla včera kolem půlnoci. Autorka Choga Regina Egbeme popisuje život v nigerijské církvi černého Ježíše Krista způsobem, který vyvolává otázky, šokuje a překvapuje.

Jako křesťan hádám odsoudíte principy církve už jen proto, že Krista považuje za černocha a hlava Rodiny má celý harém manželek...
Jako ateista nemůžete přehlédnout právě ten harém, na který jsme zvyklí spíše z oblastí islámu.
Jako žena jednoduše musíte pocítit obrovskou vlnu dosud nepoznaného feminismu (ač se za feministku nepokládáte) a vzdoru.
Jako člověk pocítíte hrůzu nad osudem jiných.

A poněvadž já jsem ženská, vezmu to z tohodle pohledu :D Život v harému, kde ženské žijou pohromadě a svého muže vidí v podstatě jen na přidělený čas (a ten čas má jeden jediný účel) - to mi přijde samo o sobě jako děsná představa. Jakožto neskonalý romantik chci mít svého muže pro sebe a jen pro sebe a to z lásky. Autorka ovšem nepopisuje jen život v harému, popisuje život v sektě, která ač hlásá křesťanskou lásku a nápomocnost... nemůžu si pomoct ale podle mně se tím absolutně neřídí. Příběh o tom, jak je dívenka vychovávána jen pro to, aby sloužila muži. Jak je za cizího, mnohem staršího muže provdána v podstatě hned po prvních měsíčcích (takže se bavíme o sňatcích 14 15letých děvčátek) čistě jen z vůle otce... Který otec má svou dcerku tak rád, aby ji dal jako x-tou manželku úchylnému násilnickému starci? A která matka něco takového dovolí?! Krásná svatba a romantická první noc? Ani náhodou, ztráta panenství je tu v duchu znásilnění a opovaž se proti tomu ohradit děvče... A nakonec hlava církve, šířící mezi celou svou rodinou HIV...

Ač skvěle napsaná, tahle kniha, to co je v ní, se vám líbit nebude... Budete to hltat, budete žasnout, budete zdrcení a zhnusení. A pokud jste citliví, uroníte slzu...

Pokud ji mám hodnotit za děj... byla bych radši, kdybych ji bývala nečetla... a přesto příběh který vypráví je příběhem, nad jakým bychom neměli zavírat oči, který bychom měli znát...

Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Uffff....

Rybí krev 8/10*